Pradžia > Straipsniai > Čipas (chip) – variklio darbą reguliuojanti mikroschema.

Čipas (chip) – variklio darbą reguliuojanti mikroschema.

Dabartinių automobilių varikliai yra valdomi elektronika (kompiuteriu). Visi variklio darbo režimai valdomi specialia programa, kuri padeda kontroliuoti variklį, t. y. turbinos darbą, kuro padavimą, kuro degimą ir kitus variklio atliekamus darbus. Automobilių gamintojai visada nori, kad automobilis atitiktų įvairių pirkėjų poreikius. Vieniems automobilis yra tik transporto priemonė, kitiems  – kažkas daugiau ir norima iš jo padaryti “žvėriuką“. Gaminant automobilius yra paliktas automobilio tobulumo rezervas. Dedant į automobilio variklį “čipą“ galime pagerinti variklio darbo parametrus. Dažniausiai padidinti galingumą ir sukimo momentą, rečiau, sumažinti kuro sąnaudas. Galios padidėjimas galimas net 7 – 12% varikliams be turbinos ir net 34% varikliams su turbina. Variklis gražiau dirba, tolygiau keičiasi sukimo momentas ir dingsta automobilio trūkčiojimai staigiau paspaudus akceleratoriaus pedalą. Benzininiuose varikliuose su turbina kuro sąnaudos padidėja 5 – 15%. Dyzeliniuose varikliuose su turbina  – sumažėja apie 5%. Paprastiems benzininiams varikliams kuro sąnaudos pasikeičia nuo -5% iki +5% , daug kas priklauso nuo važiavimo įpročių. Automobilius galima “čipuoti“ tik tuos, kuriuose yra kompiuteris, valdantis variklio darbą. Daugeliui automobilių nuo 1991 metų ir visiems europiniams automobiliams nuo 1996 metų galima įdėti “čipą“ ir taip “patiuninguoti“ automobilį. Dažniausiai taip galingumas išgaunamas turbodyzeliniams varikliams ir benzininiams varikliams su turbina. Automobiliams be turbinos galima galingumą padidinti nedaug lyginant automobilius su turbina, kadangi be turbinos negalima padidinti įpučiamo oro slėgio į variklį, todėl ir galios negauname. Varikliuose be turbinos idėto “čipo“ efektyvumą galime pagerinti specialiu sportiniu filtru. Variklio ilgaamžiškumas įmontavus “čipą“, nieko nepasikeičia arba sumažėja taip menkai, kad sunku išmatuoti. Variklio valdymo programa taip sumontuota, kad variklio galingumas būtų didinamas proto ribose ir neviršytų gamintojo nustatytų variklio ir automobilio tvirtumo iki patikimumo ribų. Jei automobiliu važiuojama leistinu greičiu, tai ilgaamžiškumas nei kiek nenukenčia, priešingai nei sporto varžybose, kur ilgaamžiškumas sumažėja apie 3 – 5%. Po tokio variklio “čipavimo“, galima dar daugiau padidinti variklio galią pagal specialius kliento norus ir siekiant sportinių tikslų. Tačiau taip darant rizikuojama sugadinti automobilį. Po “čipo“ įmontavimo variklio temperatūra nežymiai pasikeičia 5 – 8 laipsniais, bet tik tada, kai važiuojama labai dideliu greičiu.

.čipas

Automobilio variklio čipas (chip) Variklio darbą reguliuojanti mikroschema.

Kategorijos:Straipsniai
  1. Kol kas komentarų nėra.
  1. No trackbacks yet.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: